Story – The core gameplay of the game

Hello everybody,

We would like to talk about the gameplay of the game today. Most of time, we present our game as a combination of a point and click and a visual novel. What does it mean? It’s pretty simple.

A visual novel is a good choice to develop a strong scenario and to create a lot of dialogs. It’s much more difficult to do that with a platformer. Could you see Mario in a visual novel? Strange, isn’t? Interesting by the video game as a new way to tell a story, visual novel was our first choice, that’s why the game was originally developed with Ren’Py.

But, step-by-step, the project became more and more ambitious and a simple visual novel was not enough. That’s why we decided to combine the gameplay of a VN with a point and click.

In the game, the gamer will see several environments, still images with a small animation for the NPC, he could click where he wants to interact : see, take and talk with. The gamer is able to take some objects in his inventory for later, so like in a point and click you click everywhere! But, when you would talk with someone, the gameplay will be like a visual novel but with dialogs including multiple choices. Choices with consequences, now and later! So be careful!

Enjoy some screenshots of the game :

Essaivilledispositiob Essaivilledisposition2

. French version:

Bonjour tout le monde,

Nous voudrions vous parler du gameplay principal du jeu aujourd’hui. La plupart du temps, nous présentons notre jeu comme une combinaison entre un point and click and une visual novel. Qu’est-ce que cela signifie ? C’est simple.

Une visual novel est un bon choix pour développer un scénario solide et créer des tonnes de dialogues. C’est beaucoup plus difficile de faire cela avec un jeu de plateformes. Vous imaginez Mario dans une visual novel ? Etrange non ? Intéressé par le jeu vidéo comme une nouvelle manière de raconter une histoire, la visual novel fut notre premier choix. C’est pour cela que nous décidâmes d’abord de créer le jeu sous Ren’Py.

Mais, petit à petit le jeu devint plus ambitieux et une simple visual novel ne suffisait plus. C’est pourquoi nous décidâmes de combiner le gameplay de la VN et du point and click.

Dans le jeu, le joueur pourra visiter différents endroits, images fixes avec de légères animations pour les NPC, il pourra cliquer sur ce qu’il veut et interagir : regarder, prendre et parler avec. Le joueur sera aussi capable de gérer un inventaire, comme dans un point and click donc. Mais, quand il voudra parler à quelqu’un, le gameplay sera comme une visual novel mais avec des dialogues à choix multiples. Des choix qui auront des conséquences sur le moment ou plus tard. Alors, soyez prudent !

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